یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

13930824000591_PhotoA

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین:
تقویت بنیه علمی دانشجویان مهمترین هدف ستاد شاهد و ایثارگر است

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین گفت: تقویت بنیه علمی و رسیدگی به امور فرهنگی دانشجویان مهمترین هدف ستاد شاهد و ایثارگر است.

فرهنگ میزانی در نخستین جلسه هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه پیام نور و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات بنیاد برگزار شد، با بیان اینکه ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر در قزوین فعال است، اظهار کرد: دانشگاه ارتباط خوبی با این ستاد دارد و اقدامات مطلوبی را تاکنون انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه آمار قابل توجهی از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های پیام نور استان قزوین تحصیل می‌کنند، افزود: به همین دلیل برای رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها، ستاد یاد شده در دانشگاه‌های دیگر نیز تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین عنوان کرد: اعتقاد داریم برای رفع مشکل یک دانشجویی که در دانشگاه تحصیل می‌کند باید یک ستاد در دانشگاه مربوطه تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه باید استارت رسمی تشکیل ستادهای شاهد و ایثارگر به صورت منظم در دانشگاه‌ها باشد، بیان کرد: این ستاد باید با هدف رفع مشکلات دانشجویان، هر ترم یک بار تشکیل شود تا تقویت بنیه علمی و امور فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر تحقق یابد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر هدف نخست ستاد شاهد و ایثارگر است، یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید طرح ستاد مشاور، کلاس‌های تقویتی، حل مشکلات علمی و شهریه‌های دانشجویان با اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین رسیدگی به امور فرهنگی و فوق تحصیلی را از مهمترین برنامه‌های دیگر ستاد شاهد و ایثارگر برشمرد و تصریح کرد: نظام اسلامی امروز نیازمند افراد متخصص و متعهد است و ما باید در راستای تحقق این هدف، برنامه مدون تدوین و عملیاتی کنیم تا بتوانیم انسان‌هایی متعهد تربیت کرده باشیم.

میزانی با اشاره به اینکه با تدوین اساسنامه کانون شاهد و ایثارگر، این کانون در دانشگاه تشکیل شده اما به صورت منسجم نیست، خاطرنشان کرد: از مهمترین جایگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل منظم کانون‌های فرهنگی است که اجرای برنامه‌های آن نیز باید مطابق با آئین‌نامه باشد.

وی افزود: کانون یاد شده تنها نهاد فرهنگی است که نگاه مسئولان بنیاد به آن مثبت بوده و از حمایت آنان برخوردار است در حالی که سایر کانون‌ها باید با حمایت‌های دانشگاه فعالیتی انجام دهند به همین دلیل مسئولان دانشگاه پیام نور از تشکیل این کانون‌ها حمایت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین با بیان اینکه بنیاد شهید با دانشگاه ارتباط خوبی دارد، افزود: همه ما مدیون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس هستیم و این مطلب یک واقعیت در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه با مشکلات امنیتی مواجه هستند، عنوان کرد: ما به برکت رشادت‌های شهدا با امنیت در کشورمان زندگی می‌کنیم و به همین دلیل تکلیف قانونی، اخلاقی، شرعی و انسانی ماست که وظایف‎مان را در برابر ایثارگران به نحو احسن انجام دهیم.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 12:15
کد مطلب : 857
بازدید : 726 views
دیدگاه های مطلب "تقویت بنیه علمی دانشجویان مهمترین هدف ستاد شاهد و ایثارگر است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021