جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

 

IMAGE633785175345625000رییس دانشگاه پیام نور با بیان این‌که بیشترین تعداد دانشجویان این دانشگاه را خانم‌ هستند، گفت: به همین دلیل سعی کردیم با استفاده از مدیران و کارمندان خانم، فضاهای مختلط کم‌تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا آقا یوسفی رییس دانشگاه پیام نور استان قم ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به این‌که در گذشته یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان دختر خود، دوری محل تحصیل از محل سکونت آنها بود، گفت: با افزایش ظرفیت در دانشگاه‌های پیام نور هرکس می‌تواند در شهر خود مشغول به تحصیل شود.

وی با بیان این که اکثر دانشجویان این دانشگاه را خانم‌ هستند، ابراز داشت: ما ۱۲ هزار دانشجوی فعال داریم که از این تعداد حدود ۷۰ درصد خانم‌ هستند؛ به همین دلیل با به کارگیری مدیران و کارمندان خانم سعی کرده‌ایم در این دانشگاه اختلاط مرد و زن کمتر شود.

رییس دانشگاه پیام نور قم به تحول علمی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب بسیاری از مردم برای تحصیل به خارج کشور اعزام می‌شدند و پس از فراغت از تحصیل نیز تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار می‌گرفتند اما اکنون شرایط تحصیل برای همه در رشته‌های مختلف فراهم شده است.

آقا یوسفی ادامه داد: پیش از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم اما در حال حاضر ۴ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که از این تعداد حدود یک سوم دانشجوی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور هستند.

وی شهریه پایین این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های شبانه و آزاد را یکی از ویژگی‌های آن دانست و گفت: دانشگاه ما بیشترین تعداد دانشجو را نسبت به دانشگاه‌های دیگر استان قم دارد.

رییس دانشگاه پیام نور قم ظرفیت‌های معنوی و علمی این استان را بسیار غنی دانست و بیان داشت: ما سعی کرده‌ایم از این ظرفیت‌ها نهایت بهره ببریم و به همین منظور به دانشگاه‌های شهرها و استان‌های دیگر خدمات فرهنگی و علمی می‌دهیم و در برگزاری دوره‌های مختلف میزبان آنها هستیم.

آقا یوسفی در بیان مشکلاتی که این دانشگاه دارد، گفت: با توجه به این که تعداد زیادی از دانشجویان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند اما تا کنون نمازخانه و یا مسجد مناسبی برای آن ساخته نشده است و دانشجویان برای نماز و مراسم عبادی از سالنی که موقتا به این منظور در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند؛ امیداوریم با مساعدت نهادها و سازمان‌های ذی ربط به زودی بتوانیم چنین فضایی را بسازیم.

گفتنی است این دیدار به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه‌های پیام نور کشور و بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه پیام نور قم برگزار شد.

خبر گزاری رسا


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 3:09
کد مطلب : 1135
بازدید : 566 views
دیدگاه های مطلب "تلاش داریم فضاهای مختلط را کاهش دهیم"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021