جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)
13930710000271_PhotoA
سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان:
دانشگاه باشگاه سیاسی و حزبی نیست

سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان از جنبش‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشگاهی خواست تا در مسیر اعتلای فرهنگی و اعتقادی دانشجویان تلاش کنند.

اسکندر مرادی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج اظهار کرد: جنبش‌های دانشجویی نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و تحکیم پایه‌های فکری نظام اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: حوادث سال ۳۲ و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دانشجویان مسلمان در مبارزه با رژیم طاغوت و استکبار جهانی در پیروزی انقلاب اسلامی ثمر نشست و در دوران جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس نیز جنبش دانشجویی به نوعی دیگر وارد عرصه شد.

مرادی خاطرنشان کرد: در دوران پس از جنگ نیز در هر کدام از دولت‌ها توجه و نگاه‌هایی به جنبش دانشجویی شده است، اما مهم‌ترین امر این است که باید جنبش دانشجویی استقلال خود را حفظ کرده و از هرگونه سیاسی‌کاری و فعالیت حزبی پرهیز نماید.

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: دانشگاه باشگاه سیاسی و حزبی نیست، بلکه جایگاهی برای علم و دانش و ارتقای مفاهیم ارزشی و فرهنگی است و از تشکل‌های دانشجویی و جنبش دانشجویی نیز انتظار می‌رود در این مسیر تلاش کنند.

مرادی افزود: نباید جنبش دانشجویی به دنبال سهم‌خواهی باشد، چرا که این امر در سنوات گذشته صدمات بسیاری را بر این جنبش وارد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های فضاهایی برای پرورش روحیه پرسشگری، نقد و توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی هستند و فعالیت‌های سیاسی و حزبی در این اماکن نباید وارد شود.

گفتنی است در ادامه این مراسم نیز از دانشجویان فعال فرهنگی، علمی و اجتماعی تجلیل به عمل آمد و قطع‌نامه ۱۶ ماده‌ای دانشجویان پیام نور در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان و مقابله با توطئه‌های جبهه استکبار و تداوم جنبش دانشجویی و روحیه استکبارستیزی دانشجویان قرائت شد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:04
کد مطلب : 961
بازدید : 585 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه باشگاه سیاسی و حزبی نیست"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021