جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

IMG17564049

رئیس دانشگاه پیام نور قم گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور قم نسبت سایر دانشگاه‌های استان بیشتر است، اما هنوز برای دانشگاه یک مسجد بزرگ نداریم و سالنی را به طور موقت در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از قم، علیرضا آقایوسفی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور و بیستمین سال تاسیس این دانشگاه در استان قم، اظهار داشت: با تاسیس دانشگاه پیام نور در استان قم شرایطی فراهم شد تا بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل به شهرهای دیگر می رفتند، به راحتی بتوانند در شهر خودشان تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه پیام نور حضور و شرکت در کلاس های دانشگاه الزامی نیست، یعنی دانشجویان می توانند دروس را به صورت خودخوان و با کمک جزوه های کتاب های موجود فرا گیرند، از همین رو تحصیل برای دانشجویان خواهر و افرادی که مشغله کاری دارند به طبع راحت تر شد.

آقا یوسفی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور قم مشغول تحصیل هستند، عنوان داشت: ۷۰ درصد دانشجویان ما خانم و قالبا بومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور قم از خواهران هستند، تعدادی از مدیران این دانشگاه را هم از بین خواهران انتخاب کردیم تا تعامل شان با دانشجویان راحت باشد و اختلاط به حداقل برسد.

یوسفی با اشاره به این که یک سوم دانشجویان کل کشور در دانشگاه های پیام نور تحصیل می کنند، ابراز داشت: یکی دیگر از مزایای دانشگاه پیام نور پایین بودن نرخ شهریه آن نسبت به دانشگاه آزاد، دانشگاه ها شبانه دولتی و بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی است.

رئیس دانشگاه پیام نور قم افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان قم نسبت سایر دانشگاه های استان بیشتر است، اما هنوز برای دانشگاه یک مسجد بزرگ نداریم، سالنی را به طور موقت در نظر گرفتیم و به عنوان محلی برای اقامه نماز استفاده می کنیم.

وی با بیان این که دانشگاه پیام نور تا حد توان به دانشگاه های پیام نور شهرها و استان های دیگر خدمات فرهنگی ارائه می کند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و حمایت مسئولان امر مسجدی در خور این دانشگاه بسازیم تا به مرکز فعالیت های دینی و فرهنگی تبدیل شود.

آقا یوسفی یادآور شد: از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور دعوت می کنیم تا در قالب اردو هایی به شهر مقدس قم سفر کنند تا از بتوانند از معنویت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و روحانیت حوزه علمیه قم استفاده کنند.

وی با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار دانشجو و در حال حاضر ببش از ۴ میلیون دانشجو داریم، گفت: تاسیس دانشگاه های متعدد و تجهیز آن ها موجب می شود دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور نروند.

آقا یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مدیران و اداره کنندگان آینده کشور را با رهنمون های مراجع و علمای عظام تربیت و در بستر اسلام هدایت کنیم.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 3:10
کد مطلب : 1136
بازدید : 523 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور قم مسجد ندارد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021