شنبه , ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای ارتقاء علمی و فرهنگی کشور

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز اهمیت به اخلاق و آموزش پژوهش محور در دانشگاها برای آینده نظام و سلامت جامعه یک امر ضروری است؛ و دانشگاه پیام نور ظرفیت بسیار خوبی در ارتقاء این حوزه ها در کشور محسوب می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با ایشان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان این که امروز وظیفه نهادهای فرهنگی و مسئولین در قبال قشر جوان، بسیار سنگین است گفت: جوانان و به خصوص دانشجویان آینده سازان نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند از این لحاظ وظیفه همه نهادها، ساختن یک جامعه سالم است.

مدیر حوزه های علمیه کشورافزود: امروز یکی از وظائف مهم همه مسئولین جامعه و نهادهای فرهنگی موضوع جوانان است و اهمیت این مسئله مسئولیت را دو چندان کرده است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز ظرفیت دانشگاه پیام نور برای تولید علم برای خدمت به نظام از بالاترین ظرفیت ها است، باید از این ظرفیت عظیم دانشگاه نهایت استفاده رادر ابعاد مختلف علمی و اخلاقی و اجتماعی برد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: یکی از وظائف مهم خانواده ها، مسؤلین فرهنگی و نهادهای تربیتی، مراقبت ازاعتقاد و باورهای دینی و تقویت آن در بین جوانان است. باید به این موضوع بسیار مهم در مراحل مختلف آموزشی قبل از ورود به دنشگاه اهمیت خاص داده شود و روی باور و اعتقاد جوان سرمایه گذاری کرد.

مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: دانشجو زمانی که وارد دانشگاه شد با یک فضا و بستر باز و وسیع تر علمی و آموزشی و عقیدتی با فکرها و سلیقه های متفاوت تری مواجه می شود. اگر این دانشجو در عقیده و باور های دینی خود راسخ و استوار نباشد گرفتار انواع شبهات خواهد شد و خیلی زود باور های دینی خود را متزلزل خواهد دید.

وی ادامه داد: اما اگر این جوان با اعتقاد راسخ و باور قوی ساخته شده در خانه و محیط های آموزشی کوچکتر وارد دانشگاه شود، قطعا هیچ شبهه و فکر اشتباهی، اعتقادات او را متزلزل نخواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اما اگر این جوانی که وارد دانشگاه شد و تحت تأثیر محیط دانشگاه و اساتید آن محیط آموزشی قرار گرفت و به نوعی اعتقادات خود را متزلزل دید اینجا وظیفه مهم به عهده مسئولین و نهادهای فرهنگی است تا او را با مشاوره و جواب های مناسب و برهان واستدلال و پند و نصیحت دلسوزانه برای افکار و عقیده متزلزل او جواب مناسب و قانع کننده ای دهند و او رابه مسیر درست بازگردانند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اما اگر این مسؤلین نتوانند از عهده این چنین وظیفه خطیر برآیند و نتوانند افکار او را اصلاح کنند، این دانشجویان چون آینده سازان نظام مقدس اسلامی می باشند زمانی که در رأس مسؤلیتی قرار گیرند و یاعهده دار کرسی تدریس در یک نهادی شوند، قطعا با این افکار آلوده و شبهه ناک خود، جوانان دیگر را هم آلوده خواهند کرد.

دانشجویان نیازمند اساتید اخلاق هستند

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: این موضوع می تواند یکی ازآسیب های جدی در دانشگا ها باشد. امروز با وجود این همه شبکه های اجتماعی اگر در گذشته برای بهبود و پیشرفت اخلاق در بین جوانان نیازمند به یک استاد اخلاق بود، امروز با این شرائط جدید و فضاهای مسموم نیازمند به ده استاد اخلاق است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: امروز اهمیت به اخلاق و آموزش پژوهش محور در دانشگاها برای آینده نظام و سلامت جامعه یک امر ضروری است زیرا این جوانان آینده سازان این جامعه و اسلام ناب و انقلاب هستند. و امروز هم دشمن از هر طریقی به دنبال این است که جامعه و به خصوص قشر جوان را از نظر عقیدتی و اخلاقی با انحراف جدی مواجه کند و خطر این موضوع در جامعه و در بین خانودها بسیار مشهور است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: کوچکرترین غفلت از ناحیه نهادی فرهنگی و مسئولین در دانشگاه و غفلت از جوانان جامعه ممکن است جامعه و نظام را با آسیب های جدی مواجه کند. بنابراین رسیدگی به اخلاق، تقویت اعتقاد و باورهای دینی و ارزشهای اسلامی و پاسخ گویی مناسب به شبهات در بین جوانان یکی از وظائف و سنگین همه به شمار می رود و کوتاهی کردن در این مسئله قطعا جامعه را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

گفتنی است دکتر آقا یوسفی نیز در ابتدای جلسه ضمن تشریح فعالیتهای دانشگاه پیام نور کل کشور گزارشی از عملکرد یکساله دانشگاه پیام نور استان را جهت تقویت و ارتقاء علمی و فرهنگی دانشجویان قرائت کرد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 4:15
کد مطلب : 1552
بازدید : 435 views
دیدگاه های مطلب "دانشگاه پیام نور پتانسیل خوبی برای ارتقاء علمی و فرهنگی کشور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021