یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

راه اندازی نمایشگاه بزرگ روانشناسی درگذر تاریخ در هفته پژوهش راه اندازی نمایشگاه بزرگ روانشناسی درگذر تاریخ در هفته پژوهش

نمایشگاه بزرگ روانشناسی درگذر تاریخ با هدف شناساندن عینی و عملی تاریخچه روان شناسی ،خدمات روان شناسی درکلینک ها و آزمون های روان شناسی در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر دایر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ،نصرالله بهادر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روان شناسی بالینی و مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در یازده غرفه برگزار شده است که هدف از آن شناساندن عینی و عملی و ملموس تاریخچه روان شناسی ،خدمات روان شناسی درکلینک ها و آزمون های روان شناسی به دانشجویان و اساتید علاقمند به این رشته است.
بهادر در این خصوص تشریح کرد: درغرفه اول به تاریخچه روان شناسی از ابتدای تاریخ بشر تا قرن هفدهم پرداخته ایم و همچنین در این غرفه به شیوه های درمان روانی سنتی (زار درمانی) که دراستان بوشهر وبرخی از نقاط کشور نیز رواج داشته است اشاره شده است. در غرفه دوم به مسائل روان شناسی مطابق با زیست شناسی براساس نظریات داروین پرداخته شده است که دراین قسمت دستگاه نوروفیدبک نیز وجود دارد و آماده خدمت رسانی به مراجعین است. غرفه سوم روان کاوی براساس نظریات فروید و همکارانش می باشد که دراین غرفه نیز تخت روانکاوی فروید وجود دارد.
وی ادامه داد: غرفه چهارم مربوط به رفتار گرایی و آزمایشات واتسون با موجودات زنده است. درغرفه پنجم نظریات یادگیری اجتماعی پرداخته شده است و در غرفه ششم انسان گرایی و هرم نیازهای مازلو و ویکتور فرانک کل، نیچه و کارل راجرز وجود دارد.غرفه دیگر این نمایشگاه اختصاص به نظریات روانشناسی قرن ۲۱ دارد و نظریات روان شناسی ویلیام گراسل با تئوری انتخاب ومارتین سلیگمن با تئوری ناتوانی آموخته شده و ماشین رفتار گلاسر وجود دارد.
مسئول برگزاری نمایشگاه روان شناسی در گذر تاریخ گفت: غرفه دیگر این نمایشکاه به کودکان اختصاص دارد از روزگاران اولیه تا امروز همچنین دراین غرفه بازیهای خلاقانه ، بازی درمانی و ماسه درمانی کار می شود. همچنین غرفه تست سلامت نیز دراین نمایشگاه وجود دارد و از مراجعین تست های مختلف به عمل می آورد. غرفه کتاب و سی دی و لیوان ها و قاب هایی با تصاویر روان شناسان بزرگ نیز از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
وی افزود: از قسمت های دیگر این نمایشگاه نیز کافی شاپ و آموزش تهیه انواع نوشیدنی های سردو گرم آرامش بخش به صورت رایگان به دانشجویان است.
نصرالله بهادر که این نمایشگاه را با هزینه شخصی و نزدیک به دوازده میلیون توان راه اندازی کرده است گفت:هدف من ازاین کار علاوه بر علاقه و عشق به روان شناسی شناساندن عینی و عملی و ملموس تاریخچه روان شناسی به دانشجویان و اساتید علاقمند به این رشته است.
وی ضمن تقدیر از مسئولینی که با وی همکاری داشته اند گفت: متاسفانه در جامعه ما مدرک گرایی سبب شده است که دانشجویان تا حدودی از حقیقت علم دور شوند و نتوانند لذت کسب علم را درک کنند که امیدوارم روزی این معضل در جامعه ما حل شود .
نمایشگاه روانشناسی درگذر تاریخ به مدت پنج روز در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر دایر شده است و بازدید برای عموم آزاد است.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:36
کد مطلب : 2334
بازدید : 322 views
دیدگاه های مطلب "راه اندازی نمایشگاه بزرگ روانشناسی درگذر تاریخ در هفته پژوهش"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021