شنبه , ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

رسالت مدیران نظارت و ارزیابی در دانشگاه پیام نور سنگین استقائم مقام دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه رسالت مدیران نظارت و ارزیابی در دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی این دانشگاه در داخل وخارج، سنگین است، گفت: اعتقاد داریم بدنه دانشگاه پیام نور با توجه به مسئولیت بزرگ این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی باید شاخص ترین و ناب ترین ایده ها را برای مشکلات موجود ارائه دهند.
دکتر اکبری در نشست هم اندیشی مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور و قریب ۷۰۰ هزار دانشجو نقش ویژه ای را در عرصه آموزش عالی کشور دارد که می تواند با راهکارهای اندیشمندانه اداره کل نظارت و ارزیابی وزارت علوم به بهترین جایگاه ممکن در سطح داخلی و بین المللی دست یابد.
وی فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور را در میزان سطح علمی ، خوشنام خواند و گفت: هدف دانشگاه پیام نور همراستا با سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تربیت دانشجویان کارآفرین و خلاق است .
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به لحاظ کیفی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و هر آزمون دانشگاه پیام نور همانند یک آزمون سراسری است.
دکتر اکبری ایجاد شورای تحول دانشگاه پیام نور متشکل از کلیدی ترین اعضای وزارت علوم و دانشگاه را مهم ترین اقدام دانست و گفت: این شورا تاکنون توانسته در بسیاری از موارد با ارائه راهکارهای مناسب تاثیر گذار باشد.
وی در پایان با اشاره به نقش ویژه مدیران نظارت و ارزیابی در حسن اجرای برنامه ها و سیاست های دانشگاه گفت: هنر ما این است که بتوانیم از کلیه منابع دانشگاه پیام نور اعم از نیروی انسانی، زمین، ساختمان، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به صورت بهینه استفاده کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور:
رضایت خداوند باید در راس امور مدیران نظارت و ارزیابی قرار گیرد

دکتر جمشیدی راد درنشست هم اندیشی مدیران نظارت و ارزیابی استانها با اشاره به جایگاه و اهمیت نظارت و ارزیابی گفت: مدیران نظارت و ارزیابی باید بسیار دقیق عمل نموده و در انعکاس اخبار از هرگونه حب و بغض دوری کنند و رضایت خداوند را در راس امور قرارداده و اگر معضلی آینده دانشگاه را تهدید کردبا درایت خود جلوگیری کنند.
وی با اشاره به وجود نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در برخی از استانها گفت: این امر فرصت مناسبی است تا با برگزاری جلسات مختلف با موضوعات اخلاقی از پتانسیل موجود نهایت استفاده شود.

دبیرکارگروه نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری :
توجه جدی به استانداردهای ملی نظارت و ارزیابی راهگشاست/ ارتقای کیفی مهم ترین فرصت پیش روی دانشگاه پیام نور

دکتر رشنوادی با عنوان اینکه مدیران نظارت و ارزیابی چشمان بیدار زیرنظام و بانیان و رواج دهندگان اصلی امر کیفیت هستند، گفت: استقرار یک نظام نظارت ارزش مدایر و پیامد محور در تمامی مجموعه های آموزش عالی ضروری است.
دبیر کارگروه نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دومین زیرنظام عمده آموزش عالی کشور و از نظر جمعیت دانشجویی دارای رتبه نخست در بین دانشگاه های دولتی کشور است.
وی جاذبه بالا در بین متقاضیان کسب آموزش نیمه حضوری و خوداتکایی مالی دانشگاه پیام نور را نقاط قوت این دانشگاه دانست و گفت: توجه به مقوله توسعه کیفی یکی از مهم ترین فرصت های پیش روی دانشگاه پیام نور است.
دکتر رشنوادی با عنوان اینکه استقرار همه جانبه نظارت و ارزیابی نقش ویژه ای در کسب اعتبار بیشتر علمی و آموزشی خواهد داشت، گفت: تمرکز به مقوله اقتصاد آموزش عالی ، ارائه راهکار قانونی استفاده از امکانات دانشگاه های دولتی، ایجاد مزیت های نسبی توسط ارتقای کیفیت، بکارگیری و استفاده عملی از نتایج نظارت و ارزیابی بیرونی و توجه جدی به استانداردهای ملی نظارت و ارزیابی از مهم ترین عوامل برون رفت دانشگاه پیام نور از چالش های موجود است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 8:56
کد مطلب : 1931
بازدید : 472 views
دیدگاه های مطلب "رسالت مدیران نظارت و ارزیابی در دانشگاه پیام نور سنگین است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021