چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)
n00352749-t
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم با اشاره به ماموریت‌های دانشگاه پیام نور در سیستم آموزش عالی گفت: سرپرست جدید به ماموریت اصلی دانشگاه پیام نور بیشتر توجه کند.
سعدالله نصیری قیداری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم در جلسه تکریم و معارفه سرپرست قدیم و جدید دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دکتر فراهانی سرپرست سابق و دکتر سرلک سرپرست جدید دانشگاه پیام هر دو از جنس دانشگاه پیام نور هستند و برای وزارت علوم مهم بود که ریاست این دانشگاه از خود دانشگاهیان پیام نور باشد.

وی گفت: قطعا کسی که عضو خانواده است بیشتر به دل خانواده می‌نشیند و دلسوزی‌اش نیز برای اعضای خانواده بیشتر است و از طرف دیگر وقتی این فرد از جایگاه خود کنار رفت، از خانواده خارج نمی‌شود و در درون خانواده حضور خواهد داشت.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد: امروز نیز دکتر فراهانی از خود دانشگاه پیام نور بار مسئولیت ریاست این دانشگاه را به فرد دیگری از این خانواده می‌سپارد، این نگاه در وزارت علوم در زمان دکتر توفیقی و دکتر فرجی دانا وجود داشت و بنده نیز بر آن تاکید می‌کردم.

نصیری قیداری با اشاره به ماموریت دانشگاه پیام نور در بین سایر دانشگاه‌های کشور گفت: در اساسنامه دانشگاه پیام نور یک ویژگی برای آن ذکر شده است که این ویژگی مسئولیت خاصی را به این دانشگاه داده است. زیرا اگر قرار بود ویژگی خاصی برای این دانشگاه تعریف نشود دانشگاه پیام نور فرقی با سایر دانشگاه‌های کشور نداشت و نیازی به اساسنامه جدا و ماموریت جداگانه نداشت.

وی با بیان اینکه از دکتر سرلک می‌خواهیم به ماموریت اصلی دانشگاه پیام نور بیشتر توجه کند، گفت: تاکید بر گسترش مرزهای دانش در تمام مقاطع تحصیلی پررنگ‌کردن جایگاه نیمه‌حضوری دانشگاه پیام نور با استفاده از امکانات رسانه‌ای و فناوری‌های تکنولوژیک و امکانات الکترونیکی از ماموریت‌هایی است که باید در اولویت کارها و اقدامات این دانشگاه قرار گیرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم ادامه داد: ماموریت اصلی دانشگاه پیام نور آموزش برای همه در هر مکان و با هر اشتغال و دور از مرکز بود و امروز نیز این ماموریت مورد توجه است.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه بسیار خوب است مراسم تکریم عزیزی از آموزش عالی و معارفه عزیز دیگری از آموزش عالی در محل دانشگاه برگزار شود، گفت: همه ما می‌خواهیم دانشگاه پیام نور موفق باشد زیرا این دانشگاه در دورانی موفق بوده است و اقدامات زیادی انجام داده که در نوع خود قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه نباید به توسعه کمی بی‌مهری کرد اما باید این را بدانیم که توسعه کمی در آن ایام که مورد نیاز بوده است، انجام شده است ادامه داد: لازم است امروز سرعت توسعه کمی، آرام‌تر باشد و یا کمی آن را متوقف کنیم و بیشتر به سمت فعالیت‌های کیفی باشیم زیرا کار علمی بدون کیفیت امروز بازاری ندارد و اسناد بالادستی ما و همچنین رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب بر این مساله تاکید دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم با اشاره به اینکه بنده حامل سلام وزیر علوم و ابلاغ خسته‌نباشید به مسئولان و دست‌اندرکاران این دانشگاه هستم به ظرفیت دانشگاه‌ها در زمینه بهره‌گیری از خیرین دانشگاه‌ ساز اشاره کرد و گفت: امسال بودجه خاصی برای حمایت از دستگاه‌ها و ظرفیت‌های خیرین برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است که لازم است روسای دانشگاه‌ها در این زمینه فعال‌تر بوده و با شناسایی خیرین دانشگاه‌ساز از ظرفیت آنها بهره‌مند شود.

نصیری قیداری گفت: باید دست رئیس دانشگاه را در زمینه فعالیت‌ها و اقدامات قانونی‌اش باز بگذاریم و اصرار نکنیم که چه کسی حتما باید در جایگاه بخش‌های مختلف این دانشگاه قرار بگیریم زیرا رئیس دانشگاه باید پاسخگوی فعالیت‌ها و اقدامات خود باشد. البته می‌تواند به آن مشورت داد.

وی در پایان گفت: دکتر فرهادی نیز فردی با اخلاق و سختکوش هستند که به عنوان استاد دانشگاه پیام نور به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:21
کد مطلب : 1093
بازدید : 432 views
دیدگاه های مطلب "سرپرست جدید به ماموریت اصلی دانشگاه پیام نور بیشتر توجه کند"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021