یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از فناوری های جدید

لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از فناوری های جدید /آمادگی دانشگاه پیام نور برای انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس

دکتر زمانی انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان کشور بسیار مهم دانست و گفت:مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رسالت بسیار سنگین و بزرگی بر دوش دارد و انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس به نسل جوانی که خود دفاع مقدس را از نزدیک لمس نکرده، بسیار مهم است.
رئیس دانشگاه پیام نور در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با عنوان اینکه ۸ سال دفاع مقدس یک جنگ معمولی نبود بلکه دارای خصوصیاتی ویژه و محتوای اعتقادی عمیق بود که باید به شکل دقیق و صحیح به نسل آینده انتقال یابد، افزود: در جنگ تحمیلی، سختی، امید، زندگی و گاهی هم شکست بود و مهم است که تمام جنبه های دفاع مقدس به شکل صحیح و هر کدام در جای خود تعبیر شود.
وی افزود: برای انتقال  فرهنگ غنی ارزش های دفاع مقدس در ابتدا باید محتوایی صحیح تولید شده و نقش امدادها و ایثارگری ها تبیین شود.
وی با تاکید بر ضرورت دقت در نحوه انتقال محتوا اذعان داشت: علاوه بر محتوا، فردی که خود ارزش های دفاع مقدس را لمس کرده و یا در خانواده ای حضور داشته که با مفاهیم ارزشی دفاع مقدس عجین بوده اند، می تواند به شکلی موثر این فرهنگ را نیز تبیین کند.
دکتر زمانی با اشاره به ظهور فناوری های جدید در انتقال مفاهیم و اطلاعات تصریح کرد: جوانان امروز به دنبال استفاده ازفناوری هایی هستند که در اسرع وقت بیشترین اطلاعات را به آنها بدهد و بدون شک با استفاده از هنر و تکنولوژی جدید و محتوای علمی می توانیم گامی بزرگ و ارزشمند در انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و آرمان های شهدا و ایثارگران برداریم.
وی افزود: دانشگاه پیام نور دارای شبکه ای بزرگ در داخل و خارج از کشور است که نیازمند تغذیه و اطلاعات دقیق و واقعی است و این دانشگاه با توجه به اعتقادات معنوی و ارزشمند دفاع مقدس و وظیفه مهمی که بر دوش دارد، آمادگی خود را برای همکاری با سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اعلام می کند.
دکتر زمانی جمعیت دانشجویان و اساتید فرهیخته و معتقد را از ظرفیت های مهم دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با توجه به زیرساخت ها و نیروهای خود با تمام توان، برای احیاء،حفظ ارزش های دفاع مقدس و انتقال این منبع غنی فرهنگی کشور به نسل جوان اهتمام می ورزد.
گفتنی است، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به منظور توسعه، گسترش و تعمیق همکاری های علمی – آموزشی و ادبی و نیز ترویج فرهنگ مقاومت ایثار و شهادت و بهره وری از ظرفیت های علمی- آموزشی، پژوهشی و ادبی امضا شد.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 15:22
کد مطلب : 3043
بازدید : 177 views
دیدگاه های مطلب "لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از فناوری های جدید"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021