پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور،گامی برای تربیت دانشجویان کارآفرین است

مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور را فرصتی برای پیاده شدن ایده‌های دانشجویان دانست و افزود: در استان نیز سال گذشته سه مرکز نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری در “هشترود، عجبشیر و ملکان” راه‌اندازی شد.
معصومی دربازدید از خبرگزاری ایسنا با بیان این‌که دانشگاه‌ پیام‌نور استان ۱۹ هزار دانشجوی فعال و ۲۹ مرکز دانشگاهی دارد، گفت: دانشگاه پیام نور استان در مقطع کارشناسی بیش از ۱۰۰ رشته، در کارشناسی ارشد ۳۰ رشته و در مقطع دکتری دو رشته “ریاضی و شیمی” داشته و با ۲۳۵ نفر هیات علمی، فعالیت‌های علمی خود را دنبال می‌کند.
ایشان با اشاره به این‌که پس از کیفی‌سازی آموزش‌ها، دانشگاه پیام نور همراه با سایر دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم گام برداشته است، بیان کرد: در این رابطه ۱۰ مرکز نوآوری در مراکز دانشگاه‌ پیام‌نور زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری افتتاح شده تا دانشجویان با استعداد، خلاق و کارآفرین شناسایی شوند.
وی با بیان این‌که یکی از اهداف ایجاد دانشگاه پیام‌نور، فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل برای شاغلین در ادارات، بانوان خانه‌دار و… بوده است، گفت: در بدو تاسیس این دانشگاه ۵۰ درصد دانشجویان را کارمندان تشکیل می‌دادند و دانشگاه پیام‌نور از همان ابتدا با “کتاب‌محوری و آزمون‌محوری” در جهت توسعه علم و دانش گام برداشت.
رییس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به شعار این دانشگاه مبنی بر “آموزش در همه جا، همه وقت، برای همه کس” گفت: برآن بودیم تا آموزش عالی را به نقاط محروم جامعه بکشانیم و در این راستا موفق نیز شدیم؛ اکنون دانشگاه پیام نور ۵۰۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور داشته و ما مفتخریم که حتی واحدهای محروم با دانشجویان کم را نیز فعال نگه داشته‌ایم تا مناطق محروم از آموزش عالی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به تقسیم‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور و تعیین رییس دانشگاه پیام‌نور استان به عنوان رییس دبیرخانه منطقه ۳ پیام نور” گفت: این منطقه بندی مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا دانشگاه پیام نور چابک‌سازی شده و بتواند فعالیت‌هایش را تقویت کند و همچنین توسعه‌ی کمی را سروسامان دهد.

ایشان با بیان این‌که دانشگاه پیام نور در کشور به ۱۰ منطقه تقسیم‌بندی شده و منطقه ۳ نیز شامل چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردیبل و زنجان است، یادآور شد: هدف از این تقسیم‌بندی تفویض اختیارت از سازمان مرکزی به مناطق است تا فعالیت‌های اجرایی به مناطق سپرده شده و سازمان مرکزی بیشتر بر روی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تمرکز کند.
معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی:
ایجاد مراکز نوآوری، نزدیکترین راه برای کارآفرینی است
معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نزدیک‌ترین راه برای کارآفرینی و ورود به حوزه کسب و کار، ایجاد پژوهشکده‌ها و مراکز نوآوری و خلاقیت است، گفت: پژوهشکده‌هایی در این مسیر موفق هستند که به صورت مهارتی به دانشجویان کمک کند تا ایده‌های خود را با حمایت دانشگاه پیاده کرده و وارد حوزه کارآفرینی و کسب و کار شوند.

ابوالفضل غنی‌زاده در بازدید از خبرگزاری ایسنا، به نقش مراکز دانشگاه پیام‌نور در مناطق محروم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: دانشجویان غیر بومی به جهت سپری کردن اوقات فراغت با دوستان و دوری از خانواده متحمل برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شوند اما در دانشگاه پیام‌نور شرایط متفاوت بوده و با توجه به تاکید ساختار دانشگاه پیام‌نور بر بومی‌سازی، جلوی بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود.
وی با بیان این‌که دانشگاه پیام‌نور تبریز سال‌هاست که در حوزه حجاب و عفاف موفق به کسب رتبه عالی شده و در سطح کشور و استان نیز لوح تقدیر دریافت کرده است، گفت: دانشگاه پیام‌نور تبریز در انجام فعالیت‌های فرهنگی و همچنین ترویج نماز نیز نمره عالی دریافت کرده و در حوزه کتابخوانی، برگزاری اردوها و… جایگاه خوبی به خود اختصاص داده است.

ایشان با اشاره به وجود ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور استان، گفت: طی پنج سال گذشته حتی یک مورد خاص انضباطی نیز به کمیته‌ی انضباطی دانشگاه ارجاع نشده و ما به مدد فعالیت‌های فرهنگی، ساختار دانشگاه و اعتمادی که از سوی خانواده‌ها بدین دانشگاه وجود دارد در این رابطه موفق عمل کرده‌ایم.
معاون دانشگاه پیام نور استان، حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی را منوط به حمایت از تولیدات داخلی و همچنین ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد: نزدیک‌ترین مسیر برای تولید اشتغال، مهارت افزایی است و دانشگاه پیام‌نور نیز از طریق مراکز نوآوری و خلاقیت در این رابطه گام برداشته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز نوآوری در استان طی سال گذشته و یک مرکز نوآوری در تبریز طی سال‌جاری، گفت: در تلاشیم تا دانشجویان مهارت‌های خود را افزایش داده و بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی ورود به حوزه کار را داشته باشند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 20:04
کد مطلب : 3786
بازدید : 308 views
دیدگاه های مطلب "مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور،گامی برای تربیت دانشجویان کارآفرین"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021