جمعه , ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

85878021877878926991393746271

گروه فعالیت‌های قرآنی: منابع بخش کتبی نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور برای دو مرحله مقدماتی و کشوری اعلام شد.

جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور در بخش دانشجویان در دو مرحله مقدماتی و استانی تا قبل از پایان سال و در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری برگزار می‌شود که از سوی مسئولان برگزاری این مسابقات منابع بخش کتبی این دوره از جشنواره اعلام شد.
بر همین اساس این مسابقات در بخش کتبی در رشته‌‌های ترجمه و مفردات قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با احادیث و ادعیه،‌ احکام،‌ سیره معصومین(ع)،‌ تلخیص کتاب و نقد و بررسی کتاب برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در رشته ترجمه و مفردات قرآنی، دانشجویان در مرحله دانشگاهی ترجمه جزء ۳۰ قرآن کریم، ترجمه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی را مطالعه خواهند کرد،‌ همچنین در مرحله کشوری منبع این رشته نیز ترجمه ۳ جزء آخر قرآن کریم را مطالعه خواهند کرد.
در رشته آشنایی با مفاهیم قرآنی و در مرحله مقدماتی کتاب «تفسیر آیات برگزیده» تألیف علیرضا مستشاری تا صفحه ۱۸۲ نشر معارف به عنوان منبع اعلام شده است و منبع این رشته در مرحله کشوری نیز همین کتاب خواهد بود با این تفاوت که در این مرحله باید تا صفحه ۳۲۲ را مطالعه نمایند.
در رشته آشنایی با احادیث و ادعیه نیز منبع مرحله مقدماتی کتاب واژه‌‌‌‌‌‌های اخلاقی از اصول کافی(۶۰۰ حدیث اخلاقی در ۱۲۷ موضوع) ۲۰۰ واژه اول و در مرحله کشوری نیز تا واژه ۴۰۰ از همین منبع به عنوان منبع آزمون معرفی شده است.
در رشته احکام نیز شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در مرحله مقدماتی باید کتاب احکام زندگی تألیف فلاح‌زاده را مطالعه کنند و در مرحله کشوری نیز کتاب رساله احکام دانشجویی- نشر معارف تا صفحه ۲۹۸ را مطالعه خواهند کرد.
در رشته سیره معصومین(ع) و در مرحله مقدماتی کتاب انسان ۲۵۰ ساله انتشارات صهبا تا صفحه ۱۵۸ به عنوان منبع آزمون معرفی شده است و در مرحله کشوری نیز تا صفحه ۲۵۰ همین کتاب به عنوان منبع معرفی شده است.
همچنین در دو رشته تلخیص کتاب و نقد و بررسی کتاب نیز به ترتیب کتاب سبک زندگی اسلامی تألیف احمد حسین شریفی و کتاب شرح اسم به عنوان منبع آزمون‌های این رشته‌ها معرفی شده است.
یادآور می‌شود ثبت نام برای حضور در نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور از ابتدای دی ماه آغاز شده است و مراحل مقدماتی و استانی آن تا قبل از پایان سال و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ماه سال آینده در مازندران برگزار خواهد شد.

ایکنا


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 12:25
کد مطلب : 1125
بازدید : 928 views
دیدگاه های مطلب "منابع بخش کتبی نوزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور اعلام شد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021