چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

دانشگاه پیام نور شرایطی فراهم آورده است تا دانش جویان به صورت غیر حضوری و تنها با چند جلسه حضور در کلاس بتوانند یک واحد درسی را بگذرانند. از این رو دانشگاه پیام نور محل مناسبی برای تحصیل افراد شاغل و یا خانم های خانه داری است که فرصت زیادی برای حضور در دانشگاه را ندارند.

از این رو دانشگاه پیام نور هر ساله تعدادی از دانشجویان علاقه مند که حد نصاب لازم را در کنکور سراسری به دست آورده اند جذب می کند.

تحصیل در دانشگاه در هر سال تحصیلی در سه نیمسال ممکن است؛ ترم مهر ماه و بهمن ماه و ترم تابستانی. ترم تابستانی، اختیاری است و مانند ترم مهرماه و بهمن ماه، اجباری به گذراندن ندارد. در سالی که گذشت، دانشگاه ها شرایط متفاوت تری را به علت بیماری کرونا گذراندند که دانشگاه پیام نور هم از این قاعده مستثنی نبود و تمامی کلاس های درسی خودش را به صورت آنلاین با دانشجویان خودش و غیر خود خوان برگزار کرد.

ترم تابستانی دانشگاه پیام نور نیز در اختیار اساتید است و می توانند امتحان نگیرند و به جای امتحان از دانشجو پروژه یا جزوه درخواست کنند و بر اساس کیفیت پروژه ارائه شده، نمره دانشجو را تعیین کند.

اگر قصد دارید تا برای ترم تابستانی اقدام کنید، این مطلب را از دست ندهید! ما در این مطلب شرایط ترم تابستانی در دانشگاه پیام نور را به صورت کامل توضیح داده ایم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نکات مهم برای انتخاب رشته ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

دانشجویان قبل از اقدام به هر کاری باید شرایط تمام و کمال آن را بدانند و بعد از دانستن شرایط می توانند تصمیم نهایی خود را بگیرند؛ ما در ادامه تمامی شرایط و قوانین مربوط به انتخاب واحد برای ترم تابستانی را قرار داده ایم تا بتوانید با مطالعه آن ها تصمیم خود را در این مورد قطعی کنید.

براساس آنچه که دانشگاه پیام نور در دستورالعمل ترم تابستان ۱۴۰۰خود اعلام کرده است ، ترم تابستان در این دانشگاه به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد. و دروس خودخوان نخواهد بود .(بجز در حفظ جز سی قرآن کریم)
همچنین همانند نیمسال دوم نمرات و امتحانات به صورت غیرمتمرکز در اختیار اساتید و استان است.

دستورالعمل ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

۱- انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ ۱۶ تیر لغایت ۲۳ تیر ۱۴۰۰ از طریق سامانه جامع آموزشی گلستان و مطابق برنامه زمان‌بندی شده برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود.
۲- پذیرش و ثبت نام دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه‌ها تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در مراکز/ واحدهای مجری امکانپذیر است.
۳- دروس نظری قابل ارئه در این دوره صرفا به صورت الکترونیکی و در سطح منطقه (صرفا بر روی سامانه‌های آموزش الکترونیکی مورد تایید منطقه) ارائه می‌شود. ارائه دروس در بسترهای دیگر مجاز نیست. به تشخیص رئیس منطقه، حسب ضرورت، ارائه دروس الکترونیکی به صورت استانی مجاز است.
۴- ارائه دروس(به استثنا درس حفظ جز سی ) به شیوه خودخوان مجاز نیست.
۵- تمام دروس دارای نمره میان ترم بوده و تاریخ برگزاری کلاس‌ها از تاریخ ۲۴ تیر  لغایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

سقف تعداد واحد قابل انتخاب برای هر دانشجو (با رعایت حداکثر یک عنوان درس معارف اسلامی) برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۸  واحد است.

دانشجویان مقطع کارشناسی که با حداکثر ۸ واحد درسی (با رعایت مقررات اخذ حداکثر یک درس معارف اسلامی) دانش‌آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند. لازم است مرکز/واحد ذیربط قبل از موافقت، نسبت به بررسی سرفصل دروس و اطمینان از واحد‌های باقی مانده دقت لازم را به عمل آورد.

رعایت همه مقررات آموزشی از جمله پیش نیاز دروس الزامی است.

دروس قابل ارائه در دوره تابستانی به شرح زیر است:

۶-۱- دروس نظری نیمسال ۶ و بالاتر مقطع کارشناسی پیوسته

۶-۲- درس حفظ جز سی قرآن کریم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این درس به صورت خودخوان ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد

۶-۳- کلیه دروس عمومی مقطع کارشناسی
۶-۴- دروس تربیت بدنی، ورزش ۱، دروس تربیت بدنی ویژه و ورزش ویژه برای دانشجویان دارای شرایط خاص مطابق مقررات برای مقطع کارشناسی (در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا)
۶-۵- دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه مقطع کارشناسی (در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا)
۶-۶- دروس دانشپذیری ارائه شده در دفترچه فراگیر نوبت بیست و یکم مقطع کارشناسی ارشد
۶-۷- دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد، صرفاً شامل دروسی که در جدول دروس جبرانی در انتهای برنامه ارائه دروس (ترمی) در هر رشته اعلام شده است.
۶-۸- دروس جایگزین پایان‌نامه، ویژه دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارش
۶-۹- تمدید پایان نامه (پایان‌نامه ادامه‌دار)
۶-۱۰- انتخاب دروس ارائه شده با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای رشته‌هایی که این دروس در نیمسال‌های پایین‌تر آنها قرار دارد بلامانع است.

دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد می‌باشند (به استثناء دروس عملی) می‌توانند دروس مورد نظر را از طریق پیشخوان سامانه جامع گلستان در کلیه مراکز/ واحدها (در قالب تاریخ‌های اعلام در تقویم آموزشی) درخواست نمایند.
دوره تابستانی در مراکز برون مرزی دانشگاه ارائه نمی‌شود.
سقف تعداد واحد قابل انتخاب برای هر دانشجو ۸ واحد (با رعایت حداکثر یک عنوان دروس معارف اسلامی برای دانشجویان مقطع کارشناسی) است.
دانشجویان مقطع کارشناسی که با حدکثر ۸ واحد درسی (با رعایت مقررات اخذ فقط یک درس معارف) دانش‌آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند. لازم است مرکز/واحد ذیربط قبل از موافقت، نسبت به بررسی سرفصل دروس و اطمینان از واحد‌های باقی مانده دقت لازم را به عمل آورند.
رعایت همه مقررات آموزشی از جمله پیش نیاز دروس الزامی است.
حذف و اضافه دروس در دوره تابستانی امکانپذیر نیست.

کلیه ارزشیابی های نظری دوره تابستان از از تاریخ ۲۵ مرداد لغایت ۴ شهریور ۱۴۰۰ طبق تقویم امتحانات برگزار می شود.

ارزشیابی دروس نظری مطابق دستورالعمل نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری انجام می شود.

برای آشنایی با سامانه گلستان برای انتخاب واحد، مشاهده نمرات و شرایط پرداخت شهریه می توانید از اینجا بخوانید.


مطالب مرتبط


برچسب ها

,


نویسنده : مستانه میرزایی کلیشمی
تاریخ ارسال : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 16:45
کد مطلب : 5144
بازدید : 790 views
دیدگاه های مطلب "نحوه انتخاب واحد ترم تابستان ۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021