شنبه , ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور

نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان کردستان با حضور دکتر محسنی معاون آموزشی و حجت الاسلام نبوی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در محل دانشگاه پیام نور کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، در این نشست اسکندر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، با بیان گزارش مفصلی از فعالیت ها و وضعیت موجود دانشگاه پیام نور کردستان خاطرنشان کرد: برای ایجاد محیط علمی و آموزشی بهتر چشم انتظار پشتیبانی هرچه بهتر و بیشتر سازمان مرکزی دانشگاه هستیم.
اسکندر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان در این نشست با اشاره به رشادتها و دلاوریهای مردم این استان در ایام دفاع مقدس خطاب به نماینده مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: شما به یک سرزمین مقدس تشریف آوردهاید که قدمگاه مقام معظم رهبری در دوران جنگ تحمیلی میباشد. ایشان بارها به اینجا تشریف آوردند و به مردم و نیروها دلگرمی دادند.
وی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دیپلماسی ما باید مبتنی بر ایجاد همدلی و تقریب در مجموعه جهان اسلام باشد. و اگر ما ترویج کننده این گفتمان باشیم نظام و کشور ما امنتر از همیشه و به عنوان یک الگو به دنیا معرفی میشود.
مرادی ضمن اعلام موضع گیری مجدد دانشگاهیان پیام نور استان کردستان در جهت محکومیت یاوهگوییهای دشمنان ایران و ترامپ، خاطر نشان کرد: در حوزه لغو برجام از آنجا که امنیت ملی ما مورد هدف دشمنان قرار میگیرد تمام جناحهای سیاسی از چپ و راست و تمام آحاد ملت ایران می بایست هم دل و متحدانه در مسیر مصالح جمهوری اسلامی ایران حرکت نمایند.
حجت الاسلام نبوی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در این نشست با اشاره به این موضوع که با بررسیهای انجام شده بیش از ۱۰۰۰ آیه قران در رابطه با اشارات علمی است. خاطر نشان کرد: اگر با دقت به آیات کریمه قران نگاه کنیم اشارات علمی عجیبی دارد که بشر تا به امروز به برخی از آنها نتوانسته است دست پیدا کند. و این همان اعجاز علمی قران است.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در ادامه به اتحاد، همدلی و همبستگی مسلمانان در سراسر دنیا تاکید کرد و گفت: دین اسلام کاملترین دین است و کل مسلمانان جهان باید یک امت واحد باشند چرا که تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت و یگانگی امکانپذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دانشگاه پیام نور در این نشست، پیگیری مشکلات دانشجویان و کارکنان را خواستار شد و گفت: روسای دانشگاهها تا می توانند گرهی از کار ارباب رجوع بگشایند و این گره گشایی الزاما مالی نبوده و با توجهات مناسب نیز می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
وی در ادامه آموزش و آشنایی دانشجویان جدیدالورود با آئین نامه ها و حقوق دانشجویی و همچنین تشریح مسایل اخلاقی محیط های علمی برای آنان را در آغاز سال تحصیلی جدید ضروری دانست.
حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه والاترین نعمت ها علم است، افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای علم آموزی جزو باقیات و صالحات است و این دستاورد تنها با اندیشیدن و تفکر متعال ممکن است.
ایشان وظیفه واجب برای استاد را آموزش علم به دیگران دانست و اشاره کرد: اگر قصد از نشر علم رضایت خدا باشد موجب گستردگی علم و عبادت می شود و اگر اول علم شناخت خداوند باشد و آخرش هم توکل بر خدا ارزش آن را بیشتر می کند و تاکید می کند بر اینکه همه امور در دست خداست.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه مهمترین زکات علم و اندیشیدن آموزش آن به بندگان خدا است، بیان کرد: آنچه دارای نفع برای انسان ها باشد و در زمین بماند دارای ارزش است و نزد خداوند هم دارای اجر و صواب بی پایان برای دارنده آن است.
حجت الاسلام و المسلمین نبوی، مسئول نهاد رهبری مقام معظم رهبری، نیز با اشاره به غالب بودن وجه اعتقادی در میان اعضای جامعه علمی دانشگاه پیام نور، بر ضرورت تقویت بیش از پیش روحیه دینی در این دانشگاه تاکید کرد.
ایشان افزود: کشور در حال عبور از بحران اقتصادی است که وظیفه ماست که همگام با نظام با همدلی و هم افزایی از این مرحله اقتصادی عبور کنیم.
حجت الاسلام نبوی اجرای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه را مهم ترین وظیفه مسئولان دانست و تاکید کرد: همه باید به هم کمک کنیم با صرف نظر از برنامه های با درجه اهمیت پایین تر، اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی جامعه اجرا شود .
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم حفظ شآن و منزلت دانشگاه، اظهار داشت: اعضاء علمی و کارکنان دانشگاه می توانند با ارائه راهکارهای مناسب، در جهت بهبود اوضاع موجود به نحو احسن موثر باشند و دانشگاه نیز استقبال می کند.
در ادامه این نشست، پرسش و پاسخ اعضای هیئت علمی و روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان کردستان با مسئولین دانشگاه و حضور پربار حضرت حجت الاسلام والمسلمین نبوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و همچنین دکتر محسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در کردستان برگزار گردید و همکاران درخواست های خود را مطرح و انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 17:43
کد مطلب : 3846
بازدید : 274 views
دیدگاه های مطلب "نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021