یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

635508865581979894

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان گفت: نقش پررنگ‌‌تر اسلام باید در علوم انسانی گنجانده شود چراکه اساس کلام رهبری نیز همین بوده است.

اسکندر مرادی، سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان امروز، هفتم بهمن ماه در مراسم افتتاحیه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان ضمن محکومیت اقدام توهین‌آمیز مجله فکاهی شارلی ابدو اظهار کرد: این اقدام نه تنها مسلمانان بلکه قلب همه آزادی‌خواهان جهان را جریحه دار کرد.
وی افزود: اقدام توهین آمیز آنان برنامه‌ریزی شده و برخاسته از یک نظام فلسفی است که سال‌هاست بر کشورهای غربی سایه انداخته است.
سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان عنوان کرد: نظام فلسفی غربی‌ها بر پایه تقابل‌های دو تایی شکل گرفته و کلیه مباحث کلان را بر این اساس توجیه و تفسیر می‌کنند.
وی عنوان کرد: بر این اساس آنان غرب را منبع آزادی، توسعه، رشد اقتصادی و … می‌دانند و کشورهای غیر غرب را فاقد آزادی، توان توسعه یافتگی، بدون رشد اقتصادی مطلوب، فقیر و منبع جرم و انحراف می‌دانند.
مرادی ادامه داد: غربی‌ها همیشه اسلام را منبع تهدید برای خود دانسته‌اند که اقدام توهین‌آمیز آنان نیز برگرفته از این تفکر و برای مقابله با اسلام و ایستادگی در برابر اشاعه آن در جهان است.
وی با اشاره به انتقاد رهبر جمهوری اسلامی از وضعیت علوم انسانی در کشور، ذکر کرد: مطرح کردن این مسئله توسط رهبر جهت بازسازی و بازبینی این علوم و جایگزین کردن علم و نگرش‌های جدید در دانشگاه‌های کشور است.
سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه جایگاه انتقاد در دانشگاه‌ها باید بازبینی شود، بیان کرد: نقش پررنگ‌‌تر اسلام باید در علوم انسانی گنجانده شود چراکه اساس کلام رهبری نیز همین بوده است.
وی یادآور شد: وجود نهاد رهبری در دانشگاه‌ها منشاء خیر و برکت خواهد بود و در پیشبرد اهداف دانشگاه نقشی اساسی دارد و وجود دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور می‌تواند زمینه‌ای برای ارائه نقدهای مثبت و سازنده و مؤثر بر مطلوب شدن وضعیت دانشگاه باشد.

منبع:ایکنا


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 14:37
کد مطلب : 1180
بازدید : 415 views
دیدگاه های مطلب "نقش پررنگ‌‌ اسلام باید در علوم انسانی گنجانده شود"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021