دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

آغاز به کار نخستین پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر اویسی در آیین افتتاح پژوهشکده اقتصاد مقاومتی گفت:دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با تاکید بر توسعه کارآفرینی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین؛ اقدام به حرکتی انقلابی نموده است.
وی افزود: این دانشگاه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و عملی نمودن شعار” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ” اولین پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی در سطح استان و کشور را با همکاری دو سازمان بسیج علمی و بسیج دانشجویی را راه اندازی نمود.
دکتر اویسی خاطر نشان کرد:هدف این پژوهشکده در ابتدای امر کمک به معیشت مردم و محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان با تاکید بر مزیتهای اصلی استان است و در این راستا اقدام به جذب واحدهای فناوری نموده است که جنس کار آنها عملیاتی و استفاده از توان بومی منطقه است.
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه گفت:جذب مخترعین، دانشجویان، صاحبان ایده و طرحها که بومی بوده در اولویت کاری پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقامتی است همچنین در این مرکز حمایت‌های مالی و فنی از طرحهای نو و جدید و در نهایت تجاری سازی محصولات بومی صورت خواهد گرفت.
دکتر اویسی اذعان داشت : در این پژوهشکده دانشجویان ایده ها، ابداعات و پژوهشهای خود را به صورت تجربی تولید و در صورت صرفه اقتصادی، وارد چرخه تولید و روانه ی بازار مصرف شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تبدیل علم به ثروت است ، افزود: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در تلاش است تا سرمایه های علمی دانشجویان و کارآفرینان را به ثروت و کسب درآمد تبدیل کند.
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی های روز ، علم از حالت روزمرگی خارج شده و در گذر زمان در حال پیشرفت است ازاین رو بمنظور همسو شدن با تغییرات سبک زندگی لازم است با پیشرفت تکنولوژی های روز همگام شویم.
دکتر اویسی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در خدمت توسعه استان بوده و از ایده تمامی افرادی که از طریق پژوهش می توانند علم را به ثروت تبدیل کرده و به صنعت کمک کنند استقبال می نماید .
وی همچنین از همکاری بسیج علمی و بسیج دانشجویی در جهت تشکیل پژوهشکده اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان قدردانی نمود.
لازم به ذکر است در پایان مراسم، از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی، تجلیل به عمل آمد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:52
کد مطلب : 2373
بازدید : 395 views
دیدگاه های مطلب "آغاز به کار نخستین پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021