یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری سال 98 دانشگاه ها

به گزارش سایت https://fpnu.ir :کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین متقاضیان تحصیل در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امروز ۱۹ اسفند در کنکور ۹۸ ثبت نام کنند.

داوطلبانی که پیش از این در مهلت ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده اند و یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در کنکور اقدام کنند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام کنند.

مهلت مجدد از امروز یکشنبه ۱۹ اسفند آغاز می‌شود و ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۲ اسفند پایان می‌یابد.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در کنکور ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

هزینه ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۸ :
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۷۵٫۰۰۰ ریال (۲۷ هزار و پانصد تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ ، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند.
تبصره ۱- با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶٫۰۰۰ ریال (ششصد تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.
تبصره ۲- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی پنجگانه شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) گردد.
تبصره ۳- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره ۴ ذیل) ‌باشد، لازم است که به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۲۷۵٫۰۰۰ ریال (۲۷ هزار  و پانصد تومان) دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد.
تبصره ۴- منظور از ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی بدین صورت است که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود؛ به عبارت دیگر، هیچ داوطلبی نمی‌تواند به طور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت نماید.
تبصره ۵- چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است که نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۸٫۰۰۰ ریال (۱۳ هزار و هشتصد تومان) دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت نماید.
تبصره ۶- در رابطه با نحوه انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توضیحات لازم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) داده خواهد شد.
تبصره ۷- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، به اطلاع می‌رساند که در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فوق، موضوع در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون یا در زمان انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدرک مورد پذیرش برای ثبت نام در کنکور ۹۸ :
۱- دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای کلیه داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۸ الزامی است.
۲- دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش که فاقد مدارک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ را ندارند و در صورت ثبت‌نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

زمان ثبت نام برای کنکور ۹۸ :
ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون‌ کنکور سراسری سال ۹۸ و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت‌نام از مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود و در پایان‌ وقت‌ مورخ ۶ اسفندماه‌ ۱۳۹۷ پایان‌ می‌پذیرد؛ لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مقرر براساس توضیحات ذیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ اقدام نمایند.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۹۸ :
کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ تمامی داوطلبان از روز دوشنبه ۱۰ تیرماه تا چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی داوطلب شده اند در زمان دریافت کارت باید بر حسب مورد کارت های گروه آزمایشی دوم و یا گروه آزمایشی دوم و سوم را دریافت کنند.

زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸ :
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال ۹۸ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۱۳۹۸ در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۹۸ :
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور ، نتایج اولیه و کارنامه آزمون سراسری سال ۹۸ در دهه دوم مردادماه ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد و نتیجه نهایی این آزمون در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ اعلام خواهد شد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 11:30
کد مطلب : 4574
بازدید : 303 views
دیدگاه های مطلب "آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021