یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

 

مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان افتتاح می شود

دانشگاه پیام نور استان اصفهان در راستای تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری با شهرک علمی – تحقیقاتی تفاهم نامه ای امضا کرد و به زودی این مرکز در اصفهان افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری مقدمه ای است برای راه اندازی مرکز رشد مقدماتی و استقرار شرکتهای دانش بنیان در این مرکز و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم که بیشتر تمرکز آن روی کارآفرینی و تولید ثروت از راه علم و همچنین اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان این دانشگاه است می باشد.

یوسفی افزود: با راه اندازی این مرکز واحدهای فناور از پشتیبانی های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار می شوند.
وی افزود: این مرکز خلاقیت و نوآوری به زودی در یک مکان مناسبی که مورد تائید کارشناسان ستاد مرکزی و شهرک علمی- تحقیقاتی هم قرار گرفته است (موقعیت مناسب شهری و متصل به ستاد مرکزی و در عین حال مستقل ) افتتاح خواهد شد.  

وی در راستای نقش شهرک علمی- تحقیقاتی در این مرکز اظهار داشت: شهرک علمی- تحقیقاتی متولی اصلی فناوریهای و استقرار واحدهای فناور در قالب مرکزهای خلاقیت و فناوری، و شرکتهای دانش بنیان است و یک نقش هدایتی و هماهنگ کننده دارد و این مراکز را تا تبدیل شدن به مرکز رشد مستقل حمایت و پشتیبانی می کند.

یوسفی خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه اقداماتی از جمله پشتیبانی های مالی و معنوی برعهده شهرک علمی- تحقیقاتی است و اقداماتی هم بر عهده دانشگاه پیام نور است، که شامل تامین مکان، نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و تا جایی که توفیق داشته باشیم پشتیبانی مادی از واحدهای فناور به طوری که بتوانند ایده های خود را به مرحله ای برسانند که قابلیت انتقال به مراکز رشد را داشته باشد است.

 

رئیس دانشگاه پیام نوراستان اصفهان در راستای اینکه چه کسانی می توانند وارد مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور شوند، تصریح کرد: گروههای فناور مربوط به دانشگاه پیام نور که شامل دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان هستند و یا افراد بیرونی که به نوعی با مجموعه دانشگاه همکاری داشته باشند طی ضوابطی که تعیین شده ارزیابی می شوند و اگر ایده آنها در حدی است که قابلیت پذیرش در مرکز خلاقیت و نوآوری دارد پذیرفته می شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در خصوص راه اندازی مراکز خلاقیت و نوآوری در شهرستانهای استان خاطر نشان کرد: شکی نیست که همه دانشگاهها در حد وسع باید در این مسیر پیش بروند، یعنی راه برون رفت از مشکلات، راه اجرای اقتصاد مقاومتی و راه رسیدن به استقلال کامل اقتصادی صنعتی و مهارتهای فنی ورود به این مراکز و رفتن به سمت کارهای دانش بنیانی است. تمام فعالیتها باید به این سمت سوق داده شوند و باید با دید ملی به این موضوع نگریسته شود و حتما هم متولی این دانشگاهها هستند، شهرک علمی و تحقیقاتی هم که نقش هدایتی و محوری دارد وابسته به وزارت علوم است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 15:00
کد مطلب : 3108
بازدید : 390 views
دیدگاه های مطلب "افتتاح مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021