شنبه , ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

pR1414501503

کرسی آزاد اندیشی “حمایت از کشورهای مقاومت با وجود مشکلات اقتصادی آری یا خیر” در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه خراسان شمالی ، پورلسانی از کارشناسان سیاسی خراسان شمالی در کرسی آزاد اندیشی این دانشگاه اظهار کرد: در این کرسی با استدلالات منطقی توجیه شرعی و عقلی حمایت ایران از کشورهای مقاومت بررسی می شود.

وی ادامه داد: با توجه یه سخنان امیر المومنین (ع)، دو نعمت در بین مردم مجهول و مغفول است، یکی سلامتی و دیگری امنیت که تا سلب نشود ،احساس نمی شود.

پورلسانی با ذکر این که تضاد بین کشور با آمریکا را تایید می کنم اما این به معنای دشمنی همیشگی با آنان نیست،عنوان کرد: اگر به گفته امام خمینی(ره) رابطه گرگ و میشی بین ما و آنان تغییر کند و آن ها دست از مبانی استکباری خود بردارند می توانیم با آن ها نیز رابطه داشته باشیم.

وی با بیان این که عراق دیروز با عراق امروز متفاوت است ،گفت: آن عراقی که صدام با رژیم بعث در حمله به ایران نشان داد خیلی متفاوت از عراقی است که امروز بر مبنای تفکر شیعی جلو می رود و حامی مقاومت است.

پورلسانی ادامه داد: مشکلات اقتصادی دامنه اش بسیار گسترده تر از آن است که در یک جلسه بتوانیم آنرا حل کنیم، یک بخش عمده این مشکلات مربوط به عدم وجود مدیریت اقتصادی صحیح است.

وی با اشاره به واردات بی رویه در کشور ، افزود: سالانه میلیاردها دلار صرف واردات محصولاتی می شود که توانایی ساخت آن را در داخل وجود دارد و این به معنی بیکاری جوانان و مشکل اقتصادی در کشور است.

پور لسانی خاطر نشان کرد: همراهی با کشورهای مقاومت امروز برای کشور یک فرصت است که اگر غفلت کرده و آنرا از دست بدهیم فردا خیلی دیر است و دشمنان از آن بهره می برند.

وی با بیان این که باید دانست امنیت و اقتدار هزینه دارد،یادآور شد: باید نگاه به کشورهای اطرافمان و مشاهده حال و روز فجیع آنان کرد.

پورلسانی عنوان کرد: انگار که تمام درهای ثروت را جمهوری اسلامی به روی برخی از کشورها بدون حساب و کتاب گشوده است این در حالیست که همه این خدمات دو طرفه بوده است.

وی بیان کرد: این حکم عقل و شرع است که از مظلومین نه تنها مسلمان بلکه غیر مسلمان دفاع می کنیم.

پورلسانی با بیان این که در گذشته وقتی حرف از دفاع و امنیت می زدیم معنایش این بود که دشمن وارد خانه ما نشود و ما را تکه پاره نکند در حالی که امروز معنای دفاع این است که نگذاریم آتش به خانه همسایه بیفتد.

وی گفت: تا زمانی که داعش به ۴۶ کیلومتری ایران نرسید و این فجایع و جنایت های عظیم را انجام نداد نفهمیدیم چه خطر بزرگی است و همچنین این که آمریکا از آن سر دنیا برای مبارزه با آن ها به منطقه آمده است نشان می دهد عمق فاجعه چقدر زیاد است.

وی افزود: باید مدام خروجی کمک های که به کشورهای مقاومت می کنیم را رصد کنیم باید انتظار برگشت برخی از این کمک ها را هم نداشته باشیم.

پور لسانی بیان کرد: امام علی(ع) خطاب به مردم عراق آن دوران در جنگ برابر معاویه که با دیدن مشکلات مسیر حق، ایستادگی خود را در برابر دشمن از دست داده بودند فرمود، شما همچون زنی می مانید که در لحظه وضع حمل با دستان خود فرزندش را سقط می کند و سرپرستش را از دست داده و تا آخر عمر تنها می ماند.

وی گفت: اگر ما نیز به سبب مشکلات اقتصادی در این پیچ تاریخی که می تواند محل پیروزی بزرگ کشور باشد از صحنه خارج شویم باید روی قیام عاشورای امام حسین(ع) خط قرمز بکشیم، حضرت تمام هستیش را به میدان آوردند تا دین خدا برپا بماند و ظلم و باطل را رسوا کنند.

پورلسانی عنوان کرد: کشورهایی همانند عراق و افغانستان را ببینید با وجود اینکه چند صد هزار کشته داده اند به سبب کاهلی در ایستادگی هیچ چیز بدست نیاوردند و امروز تمام زیرساخت هایشان نابود شده اما ایران چه اقتدار و جایگاهی کسب کرده است.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 2:17
کد مطلب : 780
بازدید : 710 views
دیدگاه های مطلب "برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه پیام نور بجنورد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021