شنبه , ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

رویداد کارآفرینی نخل و خرما در بوشهر آغاز شد

آیین افتتاحیه رویداد نخل و خرما با عنوان «پروند» در دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور معاون مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت :رویداد کارآفرینی نخل و خرما گامی درجهت توجه به ظرفیت های استان بوشهر است.
سمیه شادجو در رویداد کارآفرینی نخل و خرما”پروند” که در دانشگاه پیام نور شهر بوشهر برگزار شد اظهار داشت: هدف اصلی مرکز توسعه فناوری های راهبردی علمی و فن آوری ریاست جمهوری توسعه صنایع و ظرفیت های مختلف به صورت علمی در سطح کشور است .

وی افزود: اقدامات مناسبی در این راستای برای شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است که میتوان به راه اندازی مراکز نوع آوری، مشاوره و پرداخت تسهیلات اشاره کرد.
معاون مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تلاش شده است که با نگاه جامع و متوازن در حوزه توسعه دانش بنیان، تجاری سازی و بازار سازی در حوزه های مختلف فعالیت به گونه ای انجام شود که محصول کار به ایجاد اشتغال پایدار تبدیل شود.
شادجو با اشاره وجود ظرفیت های عظیم اشتغال در استان بوشهر، عنوان کرد: میتوان با درآمیختن ظرفیت های موجود با علم بهره بهتری از ظرفیت های گرفت.
وی با عنوان اینکه این رویداد میتواند آغاز کننده خوبی برای توجه به دیگر ظرفیت ها باشد، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت خوبی در زمینه کار در حوزه نخل و خرما است و با توسعه دانش بنیان در این بخش می توانیم شاهد ایجاد اشتغال افراد زیادی باشیم.
رییس این دانشگاه در  افتتاحیه رویداد کار آفرینی نخل و خرما با عنوان «پروند» اظهار داشت: نخل و خرما یکی از ظرفیت‌های خوب در استان ما است که با نوآوری می‌توان اشتغال‌زایی و فروش محصول را در آن افزایش داد.
وی افزود: هماهنگی صنایع و محصولات مختلف با دانشگاه‌ها می‌تواند گام مثبتی در حوزه توسعه بخش‌های مختلف باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: امیدواریم این رویداد آغازگر خوبی برای استفاده از فرصت‌های موجود در زمینه نخل و خرما باشد.
دکتر بحرانی با عنوان اینکه شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر وجود دارد که سالانه ۱۶۰ هزار تن خرما  تولید می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی علمی می‌توان میزان فروش محصول را افزایش داد.
بحرانی عنوان کرد: با اجرای این رویداد ظرفیت‌ها شناسایی و از ایده های برتر حمایت خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: ایده‌ها در زمینه‌های کاشت، داشت، برداشت تا بسته بندی و صادرات خواهد بود.
دکتر قربانی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز در حاشیه اولین استارتاپ نخل و خرما با بیان این که ایده های جدید در حوزه نخل و خرما به صورت خام به این رویداد ارائه شده اند گفت: در این رویداد ایده ها توسط مربیان کارآفرین بررسی و پخته و نزدیک به تجاری سازی می شوند. خروجی استارتاپ لزوما تولید محصول نیست اما روش حداقل تولید با اندک سرمایه ، جذب مشتری وقدم به سوی فعالیت های بزرگتر است.
گفتنی است این استارتاپ فردا با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می دهد.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 15:26
کد مطلب : 4105
بازدید : 234 views
دیدگاه های مطلب "رویداد کارآفرینی نخل و خرما در بوشهر آغاز شد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021