شنبه , ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

مطالعه دقیق و علمی دانشگاه ها برای شکوفایی بیشتر ضروری است

چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور با حضور دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دانشگاه محقق اردبیلی (استان اردبیل) برگزار شد.
این اجلاس با ابلاغ پیام وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز کرد. در این پیام با اشاره به این نکته که ایران در تولید مدارک و مقالات علمی که حدود ۱٫۶ درصد مقالات جهانی را شامل می شود رتبه ۲ منطقه و رتبه ۱۶ جهان را دارد، اظهار داشت که این امر بیانگر این موضوع است که مردم ایران در طول ۳۵ سال گذشته با عنایات خداوند متعال تحریم ها و تهدید ها را به فرصتهایی برای توسعه کشور تبدیل نموده اند و نقش دانشمندان، محققان و دانشگاهیان در کاهش آثار تحریمها و محدودیتهای ایجاد شده غیر قابل انکار است.
در ادامه معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نام سال ۱۳۹۵ که با فرمایش مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا.. خامنه ای مزین است به(اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) محور اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان معرفی کرد و بر ضرورت حرکت مجامع دانشگاهی و موسسات علمی و پژوهشی به این سو تاکید نموده و لازمه این حرکت را آشنایی با روشهای مناسب پژوهشی و علمی با هزینه کم و بازدهی بالا دانست.
وی در ادامه، ایران را یکی از کشورهای پیشرو در علومی مانند نانو دانست و آن را مایه مباهات و خرسندی اعلام و خاطر نشان کرد: این پیشرفتها باعث شده مجامع علمی کشورهای جهان اسلام از ایران به این خاطر تقدیر و تشکر نمایند.
دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز که در این اجلاس شرکت داشت، در حاشیه حضور در پنلی تخصصی در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه دانشگاه پیام نور، ضمن تاکید بر ویژگی های آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور از برنامه ریزان در این حوزه خواست تا با مطالعه دقیق و علمی تر نسبت به دانشگاه ها زمینه شکوفایی علمی و پژوهشی آنها را فراهم کنند.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:30
کد مطلب : 1950
بازدید : 393 views
دیدگاه های مطلب "مطالعه دقیق و علمی دانشگاه ها برای شکوفایی بیشتر ضروری است"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021