یکشنبه , ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان وبلوچستان برگزار شد

نخستین جشنواره موسیقی مقامی و نواحی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان به میزبانی دانشگاه پیام نور چابهار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدی مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه این جشنواره با شعار «هویت ملی ،وحدت ملی» بیانگر این مسئله است که موسیقی محلی بخش جدایی ناپذیر از «هویت ملی » وحلقه وصل بین هویت قومی و ملی تعریف شده است، افزود: سیستان و بلوچستان در زمینه موسیقی محلی و سنتی از استعداد‌های درخشان و بالقوه‌ای برخوردار است.
دکتر اویسی رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان یک نهاد اجتماعی تاثیر گذار نسبت به پتانسیل های موجود در موسیقی های محلی و مقامی واقف است، افزود: این دانشگاه برای نهادینه نمودن نشاط اجتماعی و گذر از بحران های اجتماعی وظیفه خود می داند تا از این ظرفیت کمتر بهره گرفته شده در محیط دانشگاهی بهره کافی را ببرد.
وی افزود: گروه‌های موسیقی محلی از نقاط مختلف دانشگاه های پیام نور  استان با اجرای نواها و آواهای سنتی و بومی و محلی وحدت و همدلی را به نمایش می‌گذارند.
وی یادآور شد: زنده نگه داشتن آیین ها و سنت های مردمان بومی و محلی این استان در قالب برنامه های رقابتی، از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره یک روزه در شهرستان چابهار است.

مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 13:12
کد مطلب : 4462
بازدید : 284 views
دیدگاه های مطلب "نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان دانشگاه پیام نور"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021