چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشگاه پیام نور تهران؛ کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در دانشگاه پیام نور برگزار شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبوی در این کارگاه آموزشی یک روزه در دانشگاه مرکز پیام نور دماوند، به مقایسه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در گذشته و اکنون پرداخت و اظهار کرد: با نگاهی به ارتباطات اجتماعی، رفتار و اخلاقیات، نوع برخورد افراد باهم در جامعه و نوع برخورد افراد در یک خانواده، به روشنی به این مطلب پی می‌بریم که روز به روز فاصله و شکاف بین نسل‌ها بیشتر شده و به تبع آن، سبک زندگی نیز تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: در تعالیم اسلامی برای تمام وجوه زندگی فردی و اجتماعی، طراز و حدود مشخص و معینی وجود دارد که طبق آموزه‌های دینی ما، عمل به آن می‌تواند باعث سعادت دنیوی و اخروی گردد؛ اما متأسفانه در زندگی امروز شاهد این امر نیستیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان تهران خاطرنشان کرد: امروز زندگی افراد در خانواده و اجتماع، از نوع احترام گذاشتن به یکدیگر گرفته تا نوع برقراری ارتباط، به این شیوه است که روش زندگی و سبک و شیوه‌ای برای زندگی و امرار معاش برمی‌گزینند با آنچه در تعالیم اسلامی و انسان‌ساز دیده و شنیده‌ایم تفاوت دارد؛ لذا نباید اجازه دهیم که این امر، روز به روز و بیش از پیش دامن‌گیر خانواده‌ها گردد.

نبوی تاکید کرد: هرچه جامعه اسلامی از تعالیم روح بخش اسلام و سبک زندگی اسلامی دور افتاده و بیگانه‌تر شود، پیامد آن برای جامعه بسیار ناگوار و نگران‌کننده می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این امر در جامعه، آمارهای بی‌حد و حصر طلاق در شهرهای مختلف کشور، وجود ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی در جامعه، بی‌اهمیتی به سلامت زیستن و هزاران مشکل عدیده اخلاقی و اجتماعی دیگر است که به عنوان دغدغه فرهنگی مطرح است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور استان تهران، بازنگری ساختارهای آموزشی، فرهنگی و دینی از مقطع ابتدائی تا دوران دانشگاه را به عنوان یکی اقدامات مهم برای جلوگیری خانواده و اجتماع از انحرافات ناشی از تغییر سبک زندگی دانست که باید مورد توجه مسئولان امر آموزش و فرهنگ کشور قرار گیرد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 14:58
کد مطلب : 2636
بازدید : 348 views
دیدگاه های مطلب "کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در دانشگاه پیام نور برگزار شد"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021