چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

نشست مشترک دانشگاه پیام نور با مسئولان کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران

نشست مشترک دانشگاه پیام نور با مسئولان کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران به صورت ویدئوکنفرانس در ۳۱ استان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در این نشست با عنوان اینکه مدیریت و سازماندهی متمرکزی با رویکرد جدید دانش افزایی و مهارت افزایی در این دانشگاه شکل گرفته است، افزد:دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی در سراسر کشور، می تواند ضمن تعامل با بخش های صنعتی بستر ارتقای توانمندی های دانشجویان سراسر کشور را در زمینه فناوری های روز فراهم کند.
دکتر محمد علی کریمی عدم برخورداری آموزش عالی از متولی واحد برای تعامل با بخش صنعت را مهم ترین دغدغه عنوان کرد و افزود: NGO ها و تشکل ها آن طور که باید و شاید به باورمندی متولیان و سیاستگذاران نرسیدند و نتوانستند در سیاست های کلان آن طور که شایسته است، نقش آفرین باشند از طرف دیگر نیز آموزش عالی با وجود انجمن های علمی و تخصصی آن طور که باید و شاید نتوانسته مشابه کشورهای پیشرفته به جایگاه مطلوبی در تامین نیازهای صنعت دست یابد.
دکتر کریمی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در چند سال اخیر در کنار آموزش های متعارف رسمی ، آموزش های غیررسمی و مهارت محور را به طور جدی در اولویت قرار داده و بخش کارآفرینی دانشگاه، نگاه ویژه ای به دانشجویان و دانش آموختگان داشته است تا با دانش افزایی و مهارت افزایی بیشتر بتوانیم نیازهای متقابل صنعت و دانشگاه را مرتفع نماییم.
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور می تواند در بخش استعدادیابی و دانش افزایی ، همراهی و همفکری اساتید و دانش آموختگان و امکانات فیزیکی و ساختاری با کانون انجمن های کارفرمایی ایران همکاری نماید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور:
ویژگی خاص دانشگاه پیام نور برای تحقق ارتباط دانشگاه و جامعه
دکتر مرتضی محسنی ارتباط دانشگاه و جامعه را یکی از آرزوهای دیرین آموزش عالی دانست و گفت: نشست امروز گام مهمی در تحقق این خواسته آموزش عالی است که با توجه به ویژگی های خاص دانشگاه پیام نور، این دانشگاه بهترین فرصت برای تحقق این امر است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی افزود: گسترش جغرافیایی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در اقصی نقاط کشور و نظام آموزشی انعطاف پذیر در عین حفظ کیفیت و استانداردهای لازم، مهم ترین ویژگی های این دانشگاه است که می تواند در تعامل با کانون عالی انجمن های کارفرمایی کشور موثر باشد.
وی تصریح کرد: مهارت آموزی برای دانشجویان و ایجاد زمینه اشتغال پذیری از برنامه های در اولویت وزارت علوم است و دانشگاه پیام نور نیز در این راستا برنامه هایی را تدوین کرده که ضمن برگزاری دوره های آموزشی مرسوم و استاندارد، دانشجویان بتوانند توانایی رویارویی در بازار کار را نیز داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد:همکاری مشترک دانشگاه پیام نور با کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران برای تحقق ارتباط جامعه و دانشگاه استمرار یابد.

دبیر کل کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران:
دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی بهترین نقطه برای همکاری مشترک است

دبیر کل کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران ، دانشگاه پیام نور را به دلیل فراگیر بودن و شکل ساختاری آن در تمامی استانهای کشور، بهترین نقطه برای همکاری مشترک دانست و افزود: کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور نیز در ۲۴ استان مسئولیت اجرایی پروژه های عمرانی کشور را به عهده دارند و ۳۳ هزار شرکت پیمانکاری در کل کشور و در مجموع ۳۱ استان زیرمجموعه این کانون هستند که این اشتراک با دانشگاه پیام نور می تواند منشاء اقدامات و خدمات گسترده ای باشد.
سیفی در نشست مشترک دانشگاه پیام نور با مسئولان کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران به صورت ویدئوکنفرانس در ۳۱ استان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: در کشور ما متاسفانه ارتباط صنعت و دانشگاه به حد مطلوب نرسیده و با اینکه همواره سعی کردیم در دانشگاه به سطح علم و دانش جوانان بیفزاییم، اما در نگاه کلان همواره دچار ضعف بوده ایم.
وی اظهار داشت: امید است که کشور ما به نقطه ای برسد که در حوزه صنعت و دانشگاه، قهرمانانی به وجود آورد که حرکت های نو و جدیدی را رقم بزنند تا دانشگاه منشاء تحول در جامعه باشد.
وی با اشاره به لزوم همکاری مشترک دانشگاه و صنعت افزود: امید که همکاری دانشگاه پیام نور و کانون انجمن های کارفرمایی ایران بتواند در ارتقای توانمندی هر دو بخش و همچنین در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان به طور خاص، مثمر ثمر باشد.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , , , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 20:02
کد مطلب : 4054
بازدید : 295 views
دیدگاه های مطلب "نشست مشترک دانشگاه پیام نور با مسئولان کانون عالی انجمن های کارفرمایی ایران"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021