یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
 
لوگو اسپانسر
خوش آمدید...
قال رسول الله صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد. (مصباح الشریعه،ص13)

13930710000271_PhotoA

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان:
همایش ملی تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور کردستان برگزار می‌شود

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان از برگزاری همایش ملی تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور کردستان خبر داد و گفت: مقدمات آمادگی برگزاری این همایش فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، اسکندر مرادی ظهر امروز در نشست هم اندیشی قیام برای احیای امر به معروف ونهی از منکر که در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) با تشریح دیدگاه‌های اهل سنت و ارادت آنان به ائمه معصومین اظهار کرد: حب اهل بیت(ع) در کردستان دارای ریشه‌های قوی است.

وی با بیان اینکه ارادت و عشق به اهل بیت و ائمه معصومین در دل مردم کردستانی موج می‌زند، بیان کرد: ارادت به امام حسین(ع) و ائمه معصومین حتی در ادبیات کلاسیک کردی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

مرادی در ادامه از برگزاری همایش ملی تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور کردستان خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این همایش که با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار می‌شود، فراهم است.

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش ملی تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور کردستان با توجه به تلاش‌های گسترده دشمنان در ایجاد شکاف و تفرقه در بین مسلمانان نوعی امر به معروف در جامعه است.

مرادی با بیان اینکه محبت و دوستی اهل بیت(ع) وجه اشتراک همه مذاهب اسلامی است، عنوان کرد: اتحاد اهل سنت و اهل تشیع در کردستان زبانزد خاص و عام است.

رییس دانشگاه پیام نور بیجار نیز در ادامه این همایش با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان نخستین هدف امام حسین(ع) از قیام و نهضت کربلا را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) برای رضای خداوند و جلوگیری از انحطاط دین مبین اسلام بود.

هوشنگ گوهرچینی با اشاره به اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: بزرگترین معارف نهضت بزرگ حسینی در جامعه که امروز بیشتر از هر زمان دیگری به توجه آن نیازمند هستیم، اهتمام به اصل محوری امر به معروف و نهی از منکر در جوامع بشری و ظلم ستیزی برای استقرار عدالت و حقیقت است.

به گفته وی، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امت و مبارزه با فساد و تشکیل حکومت اسلامی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بوده است.

گوهرچینی بر آگاهی‌بخشی بیش از پیش جوانان در مورد واقعه عاشورا و قیام امام حسین و اهداف آن تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ عاشورایی میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان نهادینه شود تا از ورد فرهنگ غرب به اذهان و زندگی آنان جلوگیری شود.


مطالب مرتبط


برچسب ها

, , , ,


نویسنده : admin
تاریخ ارسال : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت 11:30
کد مطلب : 784
بازدید : 733 views
دیدگاه های مطلب "همایش ملی تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور کردستان برگزار می‌شود"
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها




کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت به دانشگاه فراگیر پیام نور تعلق دارد

Copyright © 2010-2021